sym-2

10 pravila za vozače motora

Svaki put kada sednemo za volan našeg motora, osetimo ono poznato uzbuđenje i fantastičan osećaj slobode koji mogu dati samo vozila na dva točka. Ali, kada putujemo motorom, moramo biti svesni da sloboda nije apsolutna i da postoje pravila koja se uvek moraju poštovati da bismo bili sigurni. Hajde da zajedno prođemo kroz ta pravila:

Adekvatna odeća

Pravilno oblačenje je izuzetno važno. Stoga, mora se razmišljati o nošenu zaštitinih rukavica, odeće i obuće ne samo zato što bismo u slučaju pada mogli izbeći neke ozbiljne povrede, već i zato što smo uvek izloženi drugim opasnostima, poput opiljaka koji mogu biti bačeni iz automobila, insekata i drugo. Ovo pravilo je pre svega diktirano zdravim razumom i uvek ga se treba pridržavati, čak i ako su relacije na koje putujemo kratke, jer opasnosti vrebaju svuda.

Zaštita za glavu i vid

Da bi naše telo bilo zaštićeno, zaštita za glavu mora biti neprobojna. Dobro smo svesni važnosti kacige koja će nas zaštiti u slučaju direktnog sudara. Osim glave, moraju se zaštiti i oči. Zbog toga je uvek bolja opcija imati kacigu sa štitinikom za oči, jer pruža zaštitu od malih predmeta poput šljunka, kamenčića, insekata ili obavezno koristiti naočare.

Klizave površine

Klizava površina puta je noćna mora svih vozača motora, jer sa samo dva točka na vozilu, lakše je izgubiti kontrolu. Iz tog razloga moramo zapamtiti da obratimo pažnju, posebno u slučaju kiše ili visoke vlažnosti, na neke površine poput pešačkih prelaza, šahtova ili šina. Čulo mirisa nam može pomoći u slučaju kada vozilo ispred nas gubi gorivo…

Vetrobransko staklo

Za mnoge vozače motora, vetrobransko staklo je pomoć u zaštiti od vetra i insekata ( ipak nije adekvatna zamena za vizi ili naočare). Ako ga koristite, važno je uzeti u obzir da ste podložniji turbulencijama koje stvara kada vozila koja dolaze iz suprotnog smera ili prilokom preticanja, tako da se mora obratiti pažnja na bolje održavanje kontrole nad vozilom. I neka uvek bude čisto!

Top case ili gornji kofer

Top case ili gornji kofer je izuzetno korisna stvar i dodataka posebno kada se putuje ili recimo za odlaganje kacige. Uvek moramo imati na umu da gornji kofer, posebno ako je pun, menja raspodelu težine vozila tako što prebacuje težište na zadnji deo motora. Treba imati na umu u tom slučaju da se čvršće drži volan, jer je u ovoj situaciji kontrola nad vozilom manja.

Slab ili prazan akumulator 

Akumulator je još jedna bitna stavka koju treba razmotriti. Mnogo je situacija zbog kojih se suočavamo sa problemima oko akumulatora, recimo posle zime ili posle nekog kvara kada motor neće da startuje. Postoji jednostavno rešenje: Jump starter. To je prenosivi pokretač vrlo malih dimenzija ( otprilike je veličine smart telefona) i savršen je za stalno držanje u sedištu motora.

Kočenje u krivinama

Lepota dvotočkaša je i u mogućnosti da u krivine i zavoje uđe pomeranjem težišta i praćenjem putanje naginjanjem. Pri tome, moramo biti oprezni sa kočnicama. Ako bismo morali da kočimo prednjom kočnicom, motor će usporavati i stoga će se boriti da održi putanju tako što će je proširiti. Kada se putanja uspostavi, treba izbegavati korišćenje prednje kočnice kako bismo prilagodili brzinu i koristimo samo gas ili zadnju kočnicu.

Predvidljivost ponašanja 

Dok vozimo, moramo obratiti pažnju na mnoge stvari., a posebno na druge učesnike u saobraćaju. Najčešće opasnost upravo vreba sa te strane. Nikad ne smemo pažnju usmeriti samo na automobil ispred nas, već moramo paziti i na onaj ispred kako bismo bili u mogućnosti d predvidimo ponašanje i jednog i drugog i da pravovremeno izb+vedemo manevar ukoliko bude potrebe za tim. Stotinka može da napravi razliku…

Preticanje koline vozila

Kada pretičemo kolonu vozila moramo obratiti pažnju jer čak i kada nam se čini da opasnosti nema, prepreka se može pojaviti iznenada i niotkuda.. Na primer, pešak prelazi put van pešačkog prelaza ili se automobil uključuje u saobraćaj iz mrtve tačke ili možda neko otvori vrata.

Ponašanje putnika

Uvek je lepo podeliti sa nekim iskustvo vožnje na dva točka i imati saputnika. Ali, pre polaska, posebno ako je saputnik neiskusan, naš zadatak je da ga uputimo na ponašanje tokom vožnje. Da ne pravi nagle pokrete, da uvek drži noge na platformama, da se drži za ručke i prati kretanje motora i ne stvara otpor.

Pridržavajući se ovih jednostavnih pravila, može se bezbedno putovati i na taj način štiteći sebe, sve putnike kao i druge učesnike u saobraćaju.